BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Renungkanlah,,

Cari Blog Ini

Ahad, 30 Mei 2010

i'm back..

Asalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh,,,,
Alhamdulillah bersyukur kita kepada Allah,, memberikan ruang dan kesempatan untuk ku menulis lagi di blog ku ini,, rindu sangat untuk menulis,,, kini diriku masih lagi di sekolah praktikumku lagi,, masih menjalani praktikal sebagai seorang guru atau ustazah. Telah hampir tiga minggu diriku menjalani runtin harian ku sebagai seorang hamba, muallim, mudarris, muaddib,murabbi kepada pelajar sekolahku di SMUA Unwannus Saadah ini.. telah banyak ku pelajari dan ikuti aktivitinya dan belajar denagn memahami tugas guru sebenar. wah,, sungguh bermakna rasanya,, hidup dengan perbagai ragam pelajar dan sikap pelajar yang perlu kita fahami. Dalam proses untuk membuat RPH Rancangan Pengajaran Harian pula diriku mula mengingati semula bagaimana kaedah dan bentuk-bentuk pengajaran yang sesuai dan terbaik bermula dari set induksi perkembangan dalam mencapai objektif serta penutup dan tugasan lanjutan.  

Kenangan semasa perlawanan main bowling time hari guru., inilah pengetua sekolah kami,, namanya Ariffin bin Rabu

Ni time training je sebelun hari sebenar... wat latihan la katankan,, ni main dekat Super banting Bowling

 Alhamdulillah, sebagai permulaan mungkin masih ada kekurangan. dalam  P&P kita tetapi insya Allah akan ku buat yang sebaiknya. Di sekolah ana dikehendaki mengajar 3tingkatan iaitu: 1 Fairuz,3 Intan dan 4 MPV. subjek yang di ajar ialah: al-Quran: form 1-3, pendidikan Islam: form 1 dan PQS( Pendidikan Quran Sunnah): form 4. emm kelas yang ana selalu masuk form 1 la,, yang lain klu form 3 ada aje.. programnye.. maklumlah nak PMR la kata kan. pastu untuk form 4 plak.. emm sempat masuk sekali n dua kali pastu adalah masalah tak dapat berlansungnye pengajaran. jadi sempat g tau tajuk yang masuk exam je. kesian plak kat palajar saya ni,,, mereka ni semua dalam proses menjadi modal insan yang berguna,, masalah mereka ni maklumlah,, pelajarkan,, ada je nak main2.. nakal2 skit.. suka usik cikgu -cikgu.. hehehe. selain daripada iu juga, sekolah ini juga sangat aktif juga. gur-gur di sini sangat baik,, pengetua pun sangat friendly... hehehe mula2 datang melawat sekolah lagi rasa mcm em,, ok je sekolah ni,,

Ni time perhimpunan pelajar perempuan duk kat belakang...

Guru-guru praktikal di sini bilangan nye sebanyak 12 orang mereka terdiri daripada 8 : 4 orang tesl dan 2 orang Pendidikan Quran dan 2 orangn Pendidikan Islam orang dari UKM dan 4: 2 orang P.Islam dan P.Quran UM. 

oklah,, tak sempat nak citer banyak,,nak p masuk kelas plak,, sebab sekarang nak p jaga exam kelas tingkatnan satu. nanti ana citer lagi.

0 ulasan: